Количка

Нямате артикули в количката.

Свържете се с нашите специалисти, те ще ви помогнат да изберете правилния компютър, компоненти и периферия.
Home » Блог » Как да се ориентираме в ребрандирането на Dell за 2025 г

Как да се ориентираме в ребрандирането на Dell за 2025 г

Dell започна 2025 година с амбициозна новогодишна резолюция: да рестартира цялата си бранд идентичност.
Новите компютри на Dell ще се фокусират върху името „Dell“ и ще премахнат добре познатите подмарки XPS, Inspiron, Precision и Latitude.

Каква е целта на Dell?
Компанията се надява, че тази промяна ще улесни избора на нови клиенти, които не са запознати с предишните продуктови линии. И това може да се окаже вярно. Но дългогодишните фенове на Dell ще трябва да се адаптират към новата система.

Всяка от продуктовите линии за лаптопи и настолни компютри на Dell вече ще попада в по-прости категории: „Dell“„Dell Pro“ и „Dell Pro Max“. Тези нови имена обхващат всички компютърни линии на Dell от предишните години. (Едно изключение: Dell няма намерение да се отказва от марката Alienware за своите геймърски продукти.)

Новите продукти с обновената марка се пускат поетапно през тази година.
Първи излязоха бизнес лаптопите Dell Pro 13, Dell Pro 14 Plus, Dell Pro 14 Premium и Dell Pro 16 Plus. След тях се появи потребителската серия Dell Plus, която беше пусната през февруари. Dell все още не е обявила цени или дата на пускане за наследника на серията XPS — Dell Premium.

С оглед на всички тези нови имена, ето как да ги различавате през 2025 година.


Новите нива на Dell: същият външен вид, същото усещане, нови имена

Преди да разгледаме новите категории DellDell Pro и Dell Pro Max — основните семейства продукти, които Dell въвежда — е важно да отбележим, че всяка от тях е допълнително разделена на нива, които обозначават очакваните функции и производителност. Тези нива са:

  • Base (няма да бъде изписано на опаковката — ще се вижда просто като „Dell“)
  • Dell Plus
  • Dell Premium

Ето обяснение по категории как новите имена на продуктови семейства и нива си взаимодействат…

Забравете Inspiron и XPS: Запознайте се с Dell Base, Plus и Premium

Обикновените лаптопи Dell от 2025 г. ще бъдат същите бюджетни модели Inspiron, които познавате от години.
Те се считат за част от базовото ниво (Base) на компютрите Dell, макар че, отново, няма да видите думата „Base“ върху опаковката или в рекламните материали.

И накрая, името Dell Premium ще замени добре познатата серия XPS — може би най-разпознаваемата марка на Dell след Latitude.
Това ново, по-ясно и опростено наименование ще се използва за най-високия клас ултрапортативни лаптопи и елегантни настолни компютри на Dell.


Нови бизнес модели: Latitude и Precision вече са Dell Pro и Dell Pro Max

Преминавайки към професионалните серии компютри на Dell, схемата за именуване е значително опростена.
Новата линия Dell Pro обхваща всички бивши бизнес модели от серията Latitude.
Тук също се прилагат нивата BasePlus и Premium, които съответстват на по-старите и по-специфични обозначения 30005000 и 7000. Тези нива отразяват нарастващо качество на функциите и производителността с всяка следваща стъпка нагоре.

Същото важи и за новото име Dell Pro Max, което заменя добре познатата марка Precision за работни станции, с която може би сте свикнали през последните десетилетия.
Тези модели също ще следват същата йерархия от нива, като заменят старите числови обозначения (от 3000 до 7000) с BasePlus и Premium, които отразяват нивото на функции и производителност.

Например, обикновен модел Dell Pro Max няма да предлага толкова много функции или толкова висока производителност, колкото Dell Pro Max Plus.

Стара продуктова линияНова категорияНиво (Tier)
InspironDellBase
LatitudeDell ProBase / Plus / Premium
PrecisionDell Pro MaxBase / Plus / Premium
XPSDell PremiumPremium

Разбира се, всички продукти, пуснати под тези нови имена на продуктови семейства, ще бъдат с обновени вътрешни компоненти — най-вече с нови процесори от AMDIntel и Qualcomm.
И трите водещи производители на чипове за персонални компютри ще представят нови процесори през годината, насочени към повишена енергийна ефективност и по-добра производителност при задачи с изкуствен интелект.
Qualcomm се фокусира основно върху лаптопите.

Основното от ребрандирането на Dell през 2025 г.

Предвид нарастващата конкуренция на пазара на персонални компютри, решението на Dell да опрости продуктовото си брандиране е напълно разбираемо — особено като се има предвид, че Apple продължава да предизвиква водещите производители на x86-базирани чипове с чиповете си от сериите M3 и M4.
Необходимостта от улесняване на избора при покупка на компютър е по-голяма от всякога.

Разбира се, това ще изисква от завръщащите се клиенти (а още повече от редовните бизнес купувачи) да проверяват внимателно дали купуват точно този лаптоп или настолен компютър на Dell, който искат, а не просто модел с познато име от миналата година.
И да, може да се каже, че Dell беше сред най-малко объркващите компании по отношение на сложни и неясни продуктови имена (гледаме към вас, Acer и Asus).

За хората, които познават името Dell, но не са запознати в детайли с компютрите на компанията, както и за по-младите купувачи, които не са толкова запознати с марката, това ребрандиране би трябвало да направи процеса на покупка по-лесен и да даде по-добра предварителна представа за това какво могат да очакват от продукта още при първото му включване.

Разбира се, крайната цел на Dell е да увеличи своя дял на пазара на персонални компютри, а намаляването на объркването е добър начин да се постигне това.
В крайна сметка обаче успехът ще зависи от качеството на новите компютри на Dell — независимо как се наричат. А това ще стане ясно само чрез подробни и обективни тестове и ревюта.

Източник