Създаване на светове без граници с Dell Pro Max

Анимационният пробив на Мигел Ортега
В света на анимацията, Мигел Ортега създава анимирани филми на ужасите, толкова смущаващи, че студията се колебаят да ги пуснат — и точно това е неговото намерение. Вместо да възприеме причудлив или игрив анимационен стил, той черпи вдъхновение от суровата интензивност на „Тексаско клане“.
Искаме елементите на ужаса да бъдат истински ужас и да не прикриваме нищо.
За да реализира своята визия, Ортега разчита на високопроизводителния Dell Pro Max PC* и графичните карти NVIDIA RTX 6000 Ada, които значително ускоряват производствения му процес. Работейки заедно с креативния си партньор Тран Ма, Ортега създава мрачни, кинематографични истории, които отвеждат анимацията в нови територии. Големите студия вече обръщат внимание. Monkeypaw Productions на Джордан Пийл, Luma Pictures и Park County вече си сътрудничат с Ортега, признавайки силата на неговата смела художествена визия.

От визуални ефекти към анимация: Освобождаване от ограниченията
След двадесет години във визуалните ефекти, Ортега преминава към анимацията, за да разказва по-дълбоки истории. „Да можем сами да създаваме цели светове е много по-вълнуващо от това да изработваме само един модел за даден проект“, обяснява той.
Когато COVID спира работата по филма му от викторианската епоха, Ортега и Тран използват Dell Pro Max с конфигурация от професионални графични карти NVIDIA RTX, за да завършат обучението в Unreal Engine Fellowship. Благодарение на графичните карти NVIDIA RTX 6000 Ada, RT ядрата осигуряват огромно ускорение при ray tracing задачи, съкращавайки времето за рендериране и осигурявайки по-бързи резултати. Проектът им Voice in the Hollow — филм на ужасите на суахили — печели Наградата на журито на SIGGRAPH 2023 и се озовава на корицата на списание 3D World.
„Когато работиш с нискобюджетно игрално кино, си принуден да се ограничиш творчески. Не можеш просто да кажеш: ‘нека имаме платнени хора, които се бият с молци с истински актьори’ — ще изглежда като ученическо театрално представление.“
Анимацията премахва ограниченията на локация, бюджет и практическа реализация. Независимо дали сцената се развива в хол или на върха на Хималаите, в дигиталния свят разходите остават същите. Тази творческа свобода позволява на Ортега да създава още по-амбициозни светове — от съществата от плат до библейския ужас в сътрудничеството му с Luma Pictures.
Threadlings: Ужас, роден от реалността
Настоящият проект на Ортега с Park County, „Threadlings“, се ражда от необичаен въпрос: „Знаят ли мъпетите, че са направени от плат?“ Идеята възниква, когато молци унищожават скъпия му персийски килим след срива на проекта му във викториански стил. Тази лична случка се превръща в ужасяваща история, в която същества от плат са тероризирани от гигантски молци.
В сюжета двама отритнати стават свидетели как пророкуваният месия на тяхната колония е убит от молец. Ортега черпи вдъхновение от вампирската митология: „Тези същества са като демони. Идват нощем. Можеш да ги убиеш само с огън или с лавандулова вода — тя е като светена вода. Вместо кол в сърцето, трябва да ги унищожиш с кедрово дърво.“
Гласовото озвучаване включва 8-годишно и 10-годишно дете, които играят редом с 90-годишен актьор. Тази нетипична комбинация придава на филма уникална емоционална сила. В повечето продукции възрастни играят роли на деца, но подходът на Ортега улавя автентичната детска невинност.
Симулацията на тъкани, моделирането на поведение на молци и композирането на стилна анимация на ужаса изискват огромна изчислителна мощ. След като преминава към Dell Pro Max с графични карти NVIDIA RTX PRO, Ортега съкращава времето за рендериране с 85%. Задачи, които преди са отнемали 20 часа, сега се изпълняват само за 3. Времето за рендер на кадър пада от 300 на 45 секунди, осигурявайки плавни резултати без допълнителни технически закъснения.
Техническата основа: Мощта на Dell + NVIDIA
Анимационният процес на Ортега включва Maya за моделиране, Substance 3D за текстуриране, Unreal Engine за рендериране в реално време и Nuke за крайна композитинг обработка. Всички тези инструменти са изключително ресурсоемки и изискват висок клас хардуер. Днес Ортега визуализира сцените мигновено благодарение на ускорената изчислителна мощ на NVIDIA, която захранва осветлението и ray tracing ефектите в реално време.
„Не можехме дори да отворим нашите проекти в Unreal на старите компютри“, обяснява Ортега. „Работните станции на Dell с двойни 48GB NVIDIA RTX 6000 Ada графични карти обработват тези огромни файлове без никакво забавяне.“
С правилната инфраструктура от Dell и NVIDIA, Ортега може изцяло да се фокусира върху творчеството. Хардуерът му върви в крак с най-амбициозните му идеи. Гледайте как са създадени осветителните ефекти за Voice in the Hollow и вижте мощното съчетание между техническа експертиза и артистична визия в това видео:

Въпреки че през годините Ортега е използвал различни работни станции, той неизменно се връща към Dell и NVIDIA, като получава и допълнителния бонус — тяхната изключителна техническа поддръжка. Оценява факта, че компютрите Dell Pro Max пристигат перфектно калибрирани и готови за работа още от кутията.
„Ако се появи някакъв проблем, [Dell] изпращат техник до дома ми, за да сменят дъното. Дойдоха — и оттогава всичко работи перфектно. Това е, което искам.“
Освен суровата производителност, Ортега подчертава, че именно надеждността поддържа работния му процес в движение:
„Това са хотродите сред компютрите. Изключително бързи са. Можеш да създаваш неща в реално време, но именно стабилността е решаваща.“
Предаване на знанието на следващото поколение
Освен собствените си проекти, Ортега преподава в Gnomon School of Visual Effects в Лос Анджелис, където е инструктор вече десет години. Училището е оборудвано с настолни компютри Dell Pro Max, използващи NVIDIA RTX A6000 графични карти, за да предостави на студентите професионално ниво на производителност, отговарящо на изискванията на сложни визуализации, анимация и VFX процеси.
Като преподавател в Gnomon, Ортега създава практическа учебна среда, която отразява реалните производствени работни процеси в своя клас Demo Reel. Там студентите придобиват практически опит, участвайки в симулирани взаимоотношения между служител и работодател, където представят своите проекти и получават професионална обратна връзка, подготвяща ги за колаборативния характер на индустрията.
Безгранично творчество, захранвано от Dell + NVIDIA
От преследвани тъкани до древен библейски ужас, Мигел Ортега използва работни станции Dell Pro Max и графични карти NVIDIA RTX A6000, за да вдъхне живот на нетрадиционни анимирани истории, без да бъде спиран от технически ограничения.
За да научите как Dell Pro Max компютрите, проектирани за несравнима производителност и конфигурирани с NVIDIA RTX A6000 GPUs графични карти, подкрепят анимацията и визуалното разказване, кликнете тук.
*Dell Pro Max преди беше известен като Dell Precision работни станции.